www.diariocritico.com

Després de tres anys en instal·lacions provisionals

El Mercat Central de Tarragona ja té projecte definitiu per a la seva remodelació integral

Suposa, amb 38 milions, la inversió més elevada de la història per part de l'Ajuntament de la ciutat

lunes 27 de septiembre de 2010, 18:30h
Última actualización: martes 28 de septiembre de 2010, 17:19h

El ple de l'Ajuntament de Tarragona ha aprovat, amb l'abstenció del Partit Popular, el projecte definitiu per a la remodelació integral de l'emblemàtic Mercat Central, un edifici modernista que data de 1915 i els comerciants del qual fa gairebé tres anys en unes instal·lacions provisionals.

Abans de treure a concurs la licitació de les obres, que suposaran la inversió municipal més elevada de la història (38 milions d'euros), serà necessari decidir el tipus de gestió, pública o privada, de l'aparcament subterrani que es construirà sota el mercat. La decisió, segons fonts municipals, es prendrà abans que finalitzi octubre.

El plenari municipal també ha acordat realitzar un estudi de viabilitat per construir dues plantes en l'esmentat pàrquing, situat a la cèntrica plaça Corsini, que ja va motivar una forta polèmica amb els comerciants, que exigeixen a l'Ajuntament que la gestió sigui pública per poder oferir als seus potencials clients places d'aparcament a baix preu.

La gestió pública del pàrquing estava garantida en els acords del trasllat a la carpa provisional del mercat. De fet, CiU ha votat en contra de l'estudi de viabilitat, ja que considera incoherent analitzar una previsió econòmica sense decidir quin tipus de gestió tindrà l'aparcament.

L'alcalde Josep Fèlix Ballesteros assegura que no han pres la decisió de treure a concurs una concessió privada, encara que des de CiU reiteren que l'Ajuntament compta amb aquests ingressos en els càlculs d'amortització dels crèdits, que van ser signats aquest mateix mes amb diverses entitats bancàries.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (2)    No(0)

+
0 comentarios