Després de fer un diagnòstic i establir cinc sectors claus per potenciar al territori, el Govern ha començat a treballar per dinamitzar el sector de l'aqüicultura i crear un clúster que es liderarà des de la seu de l'IRTA a Sant Carles de la Ràpita (Montsià).
Així, ja es té un primer pla de dinamització del clúster d'aqüicultura on s'adoptarà l'èxit del model fet al sector del moble amb el CENFIM (Centre de Difusió Tecnològica de la Fusta i el Moble). El delegat ha explicat que el sector aqüícola està creixent un 30% a l'any en l'àmbit internacional, i que és una de les oportunitats de futur de les Terres de l'Ebre.
El Pla amb el qual s'està treballant -que s'acabarà de perfilar durant tres mesos i es posarà en marxa al setembre- preveu aglutinar les 50 empreses del sector que hi ha Catalunya, una bona part a l'Ebre, i desenvolupar un instrument que tindrà la seu a les Terres de l'Ebre. L'avantatge de treballar amb un clúster és que es poden dissenyar mesures de suport al sector 'fetes a mida'. Entre altres propostes, el pla proposa incentivar nous productes, proposar un sistema de gestió i revalorització dels residus que genera el sector, i crear un projecte de traçabilitat que identifiqui l'origen del producte.
A més, també es planteja formar directius d'empreses ja que és una de les mancances que hi ha per la dimensió reduïda de la majoria d'empreses del sector; donar suport a projectes de contractació conjunta de comercials; promoure estudis de mercat de productes d'aqüicultura; i impulsar accions de cerca de canals i distribuïdors del producte.
En els pròxims tres mesos s'acabarà de perfilar aquest pla per poder començar a implantar-lo a partir del setembre.