www.diariocritico.com

El 50 per cent de vacants, sense cobrir

Els retalls del Govern impliquen no substituir jubilats als sectors educatiu i sanitari

Els retalls del Govern impliquen no substituir jubilats als sectors educatiu i sanitari

L'obra pública no s'aturarà però "s'alentirà", admet Joaquim Nadal

martes 01 de junio de 2010, 15:00h
Última actualización: martes 01 de junio de 2010, 15:48h

El Govern ha aprovat no cobrir el 50 per cent de les vacants que es produeixin per jubilació als sectors sanitari, educatiu, d'emergències i del Servei Català d'Ocupació com a mesures per a reduir el dèficit públic. Així ho ha anunciat el conseller d'Economia i Finances de la Generalitat, Antoni Castells. L'estalvi en aquests conceptes serà de 364,7 milions d'euros. A banda, en altres sectors menys sensibles, la substitució només es farà en un 10 per cent del personal en les mateixes condicions.

Per la seva banda, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha admès sobre el seu àmbit de competència que "el criteri es no aturar cap obra, però si alentir-les", tant les previstes com algunes ja iniciades. Aquesta, doncs, és una altra mesura entre les que pren el seu departament en el context d'accions empreses pel Govern de la Generalitat per a combatre la crisi. En aquest sentit, i paral·lelament, Castells, ha aclarit que s'ajornaran inversions en obra pública per valor de 532 milions. La línia 9 del Metro serà una de les obres afectades.

De la mateixa manera el titular d'Economia i Finances ha anunciat noves retallades -que complementen a les que va explicar dissabte- per a reduir el dèficit públic, entre les quals cal remarcar la desaparició de 63 entitats que depenen de la Generalitat i que suposen el 26 per cent de les 247 actuals.

Les mesures es vehiculen en quatre acords de Govern: mesures de personal, drets d'assistència, altres despeses d'ens i regularització d'acords vigents, ha senyalat Antoni Castells. El Govern preveu reduir el dèficit de la Generalitat en 1.670 milions aquest any.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (2)    No(0)

+
0 comentarios