També recolzada per CiU, ERC i ICV
El PSC vota en contra de la seva diputada a Europa Maria Badia i impedeix la petició d'oficialitat del català a la UE
Macias retreu als socialistes no haver-se apuntat a la "valentia" de la seva representant a Europa
jueves 30 de junio de 2011, 19:13h
Els diputats del PSC al Congrés han votat en contra de la proposta de resolució, en el marc del Debat de Política General, dels grups de CiU, ERC i ICV, que instaven el Govern a aprofitar les modificacions normatives que es duran a terme per l'adhesió de Croàcia per aconseguir l'oficialitat del català a les institucions de la Unió Europea. Una de les impulsores de la iniciativa havia estat la diputada del PSC a l'eurocambra Maria Badia.
El diputat de CiU al Congrés Pere Macias ha destacat que el text va sorgir d'un acord de l'eurodiputada del PSC, Maria Badia, persona "de amplíssima trajectòria europeista, catalanista, una persona dialogant, oberta, valenta i audaç" amb els seus companys en la càmera Oriol Junqueras (ERC), Raül Romeva (ICV) i Ramon Tremosa (CiU) per donar a llum un text al Parlament Europeu en aquesta direcció.
Segons Macías aquest mateix text és el que ha portat al Congrés per votar-lo, pel que ha lamentat que "els propis companys de la senyora Badia no s'hagin apuntat a la valentia, a l'audàcia, i al coratge d'aquesta eurodiputada, a qui vull avui fer un merescut homenatge", ha asseverat en relació amb el vot en contra del PSOE.
Per la seva banda, el diputat del PSC al Congrés dels Diputats, Francesc Vallès -que ha tingut un dijous especialment complicat des d'un punt de vista català-, ha indicat que si es pretén parlar català a les institucions europees és gràcies al PSOE i el PSC, no el PP, -que també ha votat en contra d'aquesta iniciativa- perquè amb ells seria "impossible i impensable". És a dir, s'ha espolsat les puces de la seva responsabilitat.
Segons la seva opinió aquesta proposta és un exemple més del "oportunisme" de CiU, ja que no han acceptat una transacció del PSC (de mínims, tot sigui dit) que instava que el català s'utilitzés en les institucions europees, que era la part on hi havia recalat més consens, deixant de banda la resta d'apartats de què es componia la resolució presentada.
Vallès ha indicat que les resolucions en el Debat tenen un procediment complex, en el qual no es poden disseccionar els apartats que conformen una mateixa resolució per votar-los per punts, pels quals han hagut de denegar el seu suport, en considerar que "hi havia temes inassumibles en aquesta resolució".