Una dotzena de concerts gratuïts componen la programació del Festival de Blues de Barcelona, que se celebrarà entre el 10 al 20 de setembre i inclou dues sessions de blues als centres penitenciaris de Was-Ras i La Model, segons l'Associació Capibola Blues.
Sax Gordon, James Harman, George Bedard, Al Copley, Gumbo, Philippe Lejeune i Bernat Font són alguns dels músics i bandes que actuaran en aquest festival.
La iniciativa va néixer ara fa vuit anys amb la intenció de potenciar el blues i apropar-lo a tota mena de públics, d’aquí que els concerts siguin gratuïts i alguns d'ells vagin especialment dirigits a col·lectius oblidats o marginats.
En aquest sentit, un grup de professors de l'Escola Taller de Blues de Barcelona oferirà dos concerts a les presons Was-Ras i La Model, mentre que Big Mama Montse ho farà a l'Hospital Vall d'Hebron.
El festival arrencarà el pròxim 10 de setembre a la Sala Luz de Gas amb l'espectacle Blues de Circ, que proposa una barreja entre el llenguatge del circ i el de la música.
La resta de concerts tindran lloc a diferents espais de la ciutat, com el poliesportiu Valldaura del barri de Nou Barris, Harlem Jazz Club, Jamboree, Honky Tonk Blues Bar, sala Àmbit Cultural d'El Corte Inglés i Casal del Barri de Prosperitat.