Hauria contractat proveïdors saltant-se la normativa
La Sindicatura de Comptes detecta diverses irregularitats al SEM de l'època tripartita
També hauria requerit serveis addicionals i encaridors de l'adequació de l'edifici de l'Hospitalet
miércoles 06 de abril de 2011, 19:28h
El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) de Catalunya -depenent de la conselleria de Salut- va contractar entre 2007 i 2009 subministraments i serveis de forma directa a un conjunt de cinc proveïdors per un valor de 10,7 milions d'euros sense realitzar la preceptiva convocatòria ni seguir els principis de publicitat i concurrència, segons estima un informe de la Sindicatura de Comptes donat a conèixer aquest dimecres.
L'informe acredita també que en les obres d'adequació de l'edifici que el SEM té a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) es van haver de contractar serveis addicionals a tercers per un milió d'euros, no previstos en un principi, que tampoc van seguir aquest procés i que van elevar l'import total de l'obra a 9.440.000.
La Sindicatura, que recorda que els ingressos i despeses del SEM van ser de 208 milions el 2007 i van pujar fins els 234 milions el 2008 i els 253 milions el 2009, assenyala que la conducta de l'organisme públic podria ser constitutiu d'un "possible indici de responsabilitat comptable" en el contracte d'assistència tècnica per al disseny del sistema RCR-i (recepció, classificació i resposta intel·ligent), tot i que recorda que no li correspon a ella decidir-ho.
En concret, fa referència a un informe tècnic del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació de la Generalitat en què s'alertava que el SEM havia efectuat pagaments a l'empresa contractista d'aquest servei per un import superior a les prestacions rebudes, que el mateix Servei Català de la Salut (CatSalut) va reconèixer en tancar l'exercici de 2009 que havien ascendit a 3,7 milions d'euros.
Les irregularitats detectades per l'organisme fiscalitzador fan referència també al pagament a un mateix bufet d'advocats mitjançant el procediment negociat sense publicitat del servei d'assessorament jurídic extern de l'entitat, per un valor de 20.000 euros el 2007; 82.500 el 2008, i altres 46.300 el 2009, a més d'existir facturacions de treballs addicionals en aquest període que van arribar als 291.000 euros addicionals.