www.diariocritico.com

Com a mesura per a sortir de la crisi

L'empresariat català emplaça al Govern espanyol a continuar invertint en infraestructures

Cal retallar la despesa pública en altres àmbits, opinen

lunes 04 de octubre de 2010, 16:17h

El GTI-4 (Cambra de Comerç de Barcelona, Cercle d'Economia, Foment del Treball i RACC) i el Gremi de Constructors d'Obres de Barcelona i Comarques han insistit avui en la necessitat que el Govern segueixi invertint en infraestructures per sortir de la crisi. En un comunicat, el GTI-4 ha reclamat que es decideixin les infraestructures a realitzar segons models "uniformes" de cost-benefici i es retalli despesa pública en altres àmbits perquè la inversió en infraestructures no sigui "la gran damnificada".

Segons les seves dades, el volum de licitació a Catalunya ha crescut un 19% el primer semestre, encara que el GTI-4 ha matisat la dada ja que fa un any es va produir "una forta caiguda" i en el segon semestre d'aquest exercici també descendirà per les retallades anunciades per l'administració.

Per la seva banda, el president del Gremi de Constructors, Néstor Turró, ha qualificat d'"error" la retallada de fons per al Ministeri de Foment en els pressupostos generals de l'Estat (PGE) per a 2011.

Turró ha argumentat que la licitació d'obra pública en el conjunt d'Espanya ha caigut un 33,8% fins al juliol, i que la previsió dels PGE per a 2011 és que la inversió estatal es redueixi un 31%, el que no afavoreix la millora de la competitivitat.

¿Te ha parecido interesante esta noticia?    Si (2)    No(0)

+
0 comentarios